POUČENIE PRE KLIENTA
Podľa ust. § 6 zákona č. 136/2010 Z. z. Zákon o službách na vnútornom trhu a o zmene a doplnení niektorých zákonov a § 4 a § 5 a 15 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa
Poskytovateľom služieb je spoločnosť:
Obchodné meno:
Sídlo:
IČO:
DIČ:
IČ DPH:
Zápis:
Kontaktné údaje:
JasnaBase s. r. o.
Palárikova 2311/6, 052 01 Spišská Nová Ves
53 095 481
2121289313
SK2121289313
Obchodný register Mestského súdu Košice, vložka č. 49388/V, oddiel: Sro Konajúca prostredníctvom konateľa: Mgr. Dávid Kokavec
jasnabase@gmail.com,
+421 951 094 706
(ďalej len „Poskytovateľ služieb alebo Obchodník“)
1. ZÁKLADNÝ POPIS SLUŽBY A ODMENA ZA POSKYTOVANIE SLUŽIEB
- Poskytovateľ služieb je sprostredkovateľom predaja, kúpy a/alebo prenájmu nehnuteľností na území Slovenskej republiky, prípadne v zahraničí na území Európskej únie alebo na území tretích krajín (ďalej len „Nehnuteľností“). Poskytovateľ služieb je zároveň sprostredkovateľom iných služieb, ako zabezpečenie správy nehnuteľností, kompletné zariadenie zakúpených nehnuteľností a iné služby súvisiace so zakúpenou nehnuteľnosťou. Poskytovaná služba spočíva v činnosti Poskytovateľa služieb smerujúcej k tomu, aby mal Klient príležitosť kúpiť alebo prenajať Nehnuteľností od tretej osoby. Ak sa na tom Klient a Poskytovateľ služieb dohodnú, poskytovaná služba môže spočívať aj v zabezpečení správy zakúpených nehnuteľností, kompletnom zariadení zakúpených Nehnuteľností a v poskytovaní iných služieb súvisiacich so zakúpenou Nehnuteľnosťou.
- Poskytovateľ služieb poskytuje služby na základe zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník (ďalej len „Občiansky zákonník“) alebo zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník (ďalej len „Obchodný zákonník“) a to v závislosti od právaného postavenia Klienta. V prípade právneho postavenia Klienta ako spotrebiteľa (t. j. fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti), Poskytovateľ služieb postupuje aj podľa zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“) a s ním súvisiace predpisy.
- V závislosti od právneho postavenia Klienta, Poskytovateľ služieb a Klient uzatvárajú medzi sebou buď sprostredkovateľskú zmluvu podľa ust. § 774 a nasl. Občianskeho zákonníka alebo zmluvu o sprostredkovaní podľa ust. § 642 a nasl. Obchodného zákonníka. Rozsah poskytovaných služieb sa určuje po dohode Klienta a Poskytovateľa služieb v sprostredkovateľskej zmluve alebo v zmluve o sprostredkovaní (ďalej len „Zmluva“).
- Odmena sa za poskytované služby určuje dohodou medzi Sprostredkovateľom služieb a Klientom v Zmluve. Výška odmeny závisí od rozsahu poskytovaných služieb. Odmena nezahŕňa a Poskytovateľ služieb nie je povinný uhradiť za Klienta náklady, ktoré v súvislosti s poskytovaním služby vzniknú, ako napr. správne, súdne poplatky, znalečné a iné poplatky, pokiaľ sa v Zmluve nedohodnú inak. Poskytovateľ služieb má nárok na náhradu nákladov, ak ich uhradil za Klienta. Poskytovateľ služieb je registrovaný na DPH podľa ust. § 7a zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty. Na základe uvedeného sa DPH k odmene neúčtuje, ak miestom dodania služby je tuzemsko – Slovenská republika. Splatnosť odmeny sa určuje individuálne v Zmluve. Odmenu za poskytovanie služieb je možné zaplatiť na základe faktúry vystavenej Poskytovateľom služieb a to prostredníctvom bezhotovostného bankového prevodu na účet vedený vo Fio banka, a.s., pobočka zahraničnej banky, IBAN: SK41 8330 0000 0026 0184 2480. Platobné podmienky sa bližšie určujú dohodou Poskytovateľa služieb a Klienta v Zmluve.
2 VŠEOBECNÉ PODMIENKY POSKYTOVANIA SLUŽBY
2.1 Služba sprostredkovania predaja, kúpy a/alebo prenájmu Nehnuteľností spočíva v jeho záväzku vyvíjať činnosť smerujúcu k tomu, aby Klient mal príležitosť kúpiť, predať a/alebo prenajať Nehnuteľnosť/ti a teda, aby mal možnosť uzatvoriť kúpnu zmluvu alebo nájomnú zmluvu s treťou osobou. Činnosť Poskytovateľa služieb spočíva najmä v:
- vyhľadávaní tretích osôb, ktoré predávajú Nehnuteľnosti pokiaľ Záujemca neprejavil záujem o konkrétnu Nehnuteľnosť pred uzatvorením Zmluvy na základe reklamnej činnosti Sprostredkovateľa alebo iných osôb,
- odprezentovaní Nehnuteľností prostredníctvom dokumentácie vzťahujúcich sa na Nehnuteľnosť alebo dokumentácie rozostavaných projektov Nehnuteľností,
- komunikácii s treťou osobou, ktorá ponúka na predaj, kúpu alebo prenájom Nehnuteľností, o ktoré Klient prejavil záujem,
- komunikácii s Klientom ohľadom skutočností zistených od tretej osoby,
- prípadnom dojednaní osobných stretnutí a/alebo osobnej alebo elektronickej komunikácie tretej osoby a Klienta ohľadom možnosti uzatvoriť kúpnu alebo inú zmluvu s treťou osobou,
- zaslaní akýchkoľvek dokumentov a informácii týkajúcich sa Nehnuteľností, o ktoré má Klient záujem, vrátane zaslania návrhov zmlúv, ktoré má Klient uzatvoriť s treťou osobou, ak Klient a tretia osoba nekomunikujú samostatne na základe dojednania komunikácie zo strany Poskytovateľa služieb,
- poskytovaní informácii od tretej osoby ohľadom Nehnuteľností, o ktoré má Klient záujem,
- iné činnosti, ktoré Klientovi vytvoria príležitosť uzatvoriť zmluvný vzťah s treťou osobou ohľadom Nehnuteľnosti.
2.2 Za službu sprostredkovania predaja, kúpy a/alebo prenájmu má Poskytovateľ služieb od Klienta nárok na odmenu, vo výške v akej sa dohodnú v Zmluve, pričom nárok Poskytovateľa služieb vzniká samotným zaobstaraním príležitosti uzatvoriť kúpnu alebo inú zmluvu s treťou osobou. Poskytovateľ služieb neručí za splnenie záväzkov tretích osôb, tak ako neručí za to, že dôjde k uzatvoreniu zmluvy s treťou osobou.
2.3 Služba sprostredkovania iných služieb ako napríklad zabezpečenie správy zakúpených Nehnuteľností a/alebo zabezpečenie kompletného zariadenia zakúpených Nehnuteľností spočíva v činnosti Poskytovateľa služieb smerujúcej k tomu, aby Klient mal príležitosť uzatvoriť s treťou osobou zmluvný vzťah, ktorý spočíva v povinnosti tretej osoby interiérovo zariadiť Nehnuteľnosti alebo spravovať nehnuteľnosti. Klient a Poskytovateľ služieb sa môžu v Zmluve dohodnúť, že sám Poskytovateľ služieb na príkaz Klienta obstará kompletné zariadenie nehnuteľností alebo správu nehnuteľností. Za uvedené služby patrí Poskytovateľovi služieb od Klienta odmena, ktorá sa zväčša dojednáva spoločne s odmenou za Službu sprostredkovania predaja, kúpy Nehnuteľností.
2.4 Rozsah poskytovaných služieb závisí od dohody Klienta a Poskytovateľa služieb v Zmluve. Zmluvu možno uzatvoriť na dobu určitú a to do dátumu dohodnutého v Zmluve alebo do uzatvorenia zmluvného / zmluvných vzťahov Klienta a tretej osoby podľa toho čo nastane skôr a to všetko v závislosti od dohody Klienta a Poskytovateľa služieb v Zmluve. Klient je povinný oboznámiť Poskytovateľovi služieb uzatvorenie zmluvy s treťou osobou, ktorú Poskytovateľ služieb svojou činnosťou pre Klienta sprostredkoval. Poskytovateľ služieb poskytuje služby bezodkladne po uzatvorení Zmluvy a počas trvania Zmluvy a najneskôr do lehoty dohodnutej v Zmluve.
2.5 Poskytovateľ služieb zodpovedá Klientovi za vady poskytnutej služby a to rozdielne pri Klientovi, ktorý má právne postavenie spotrebiteľa a pri Klientovi, ktorý toto postavenie nemá. V prípade Klienta – nespotrebiteľa, Poskytovateľ služieb neposkytuje širší rozsah zodpovednosti za vady, ako ustanovuje príslušný zákon. V prípade Klienta – spotrebiteľa, Poskytovateľ služieb zodpovedá za vady služby podľa § 619 a nasl. Občianskeho zákonníka, pričom dĺžka trvania zodpovednosti za vady služby je 24 mesiacov od jej poskytnutia.
POSTUP PRI UPLATNENÍ PRÁV ZO ZODPOVEDNOSTI ZA VADY SLUŽBY (REKLAMÁCIA) A POUČENIE O ALTERNATÍVNOM RIEŠENÍ SPOTREBITEĽSKÝCH SPOROV
2.6 Postup sa vzťahuje výlučne na Klienta – spotrebiteľa. V prípade Klienta – nespotrebiteľa, Klient postupuje v zmysle príslušných ustanovení zákona, ktorý sa na neho vzťahuje. Postup pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady služby (reklamácia) možno nájsť v Reklamačnom poriadku vydanom Poskytovateľom služieb a zverejnenom na webovom sídle.
2.7 Poučenie o alternatívnom riešení sporov je súčasťou Reklamačného poriadku označeného v bode 2.6 tohto poučenia.
3 POUČENIE KLIENTA – SPOTREBITEĽA O PRÁVE NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY V PRÍPADE ZMLUVY UZATVORENEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZATVORENEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV POSKYTOVATEĽA SLUŽIEB
3.1 Zmluvou uzavretou na diaľku sa rozumie zmluva medzi Poskytovateľom služieb ako obchodníkom a Klientom ako spotrebiteľom, ktorá bola dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti Poskytovateľa služieb a Klienta – spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu.
3.2 Zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov Poskytovateľa služieb sa rozumie zmluva medzi Poskytovateľom služieb ako obchodníkom a Klientom ako spotrebiteľom:
- uzavretá za súčasnej fyzickej prítomnosti Poskytovateľa služieb a Klienta – spotrebiteľa na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom Poskytovateľa služieb,
- na ktorej uzavretie dal návrh Klient – spotrebiteľ Poskytovateľovi služieb na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom Poskytovateľa služieb,
- uzavretá v prevádzkových priestoroch Poskytovateľa služieb alebo prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie bezprostredne po individuálnom a osobnom oslovení Klienta – spotrebiteľa Poskytovateľom služieb na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom Poskytovateľa služieb,
- uzavretá počas predajnej akcie alebo v súvislosti s ňou.
3.3 Klient – spotrebiteľ má právo odstúpiť od Zmluvy uzavretej na diaľku a od Zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Poskytovateľa služieb bez udania dôvodu v lehote 14 dní odo dňa uzatvorenia Zmluvy. Ak sa Klient – spotrebiteľ rozhodne uplatniť právo odstúpiť od Zmluvy, môže tak urobiť zaslaním jednoznačne formulovaného prejavu vôle, z ktorého bude zrejmé, že mieni od Zmluvy odstúpiť. Urobiť tak môže, ale nemusí prostredníctvom vzorového formuláru Odstúpenia od Zmluvy, ktorý je možné nájsť TU. Odstúpenie od zmluvy je možné zaslať prostredníctvom pošty na adresu sídla Poskytovateľa služieb alebo na e-mailovú adresu: jasnabase@gmail.com. Lehota na odstúpenie od Zmluvy sa považuje za zachovanú, ak Klient – spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od Zmluvy Poskytovateľovi služieb.
3.4 Po odstúpení od Zmluvy Poskytovateľ služieb vráti Klientovi – spotrebiteľovi všetky platby, ktoré uhradil v súvislosti s uzavretím Zmluvy. Platby budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri platbe Klienta – spotrebiteľa, ak výslovne nesúhlasil s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
3.5 V prípade, ak Klient – spotrebiteľ požiada o začatie poskytovania služieb počas lehoty na odstúpenie od Zmluvy, Klient – spotrebiteľ je povinný uhradiť Poskytovateľovi služieb cenu za skutočne poskytnuté plnenia do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy a po úplnom poskytnutí služieb Klient – spotrebiteľ stráca právo na odstúpenie od Zmluvy.
4 ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
4.1 Poskytovateľ služieb je oprávnený zmeniť toto poučenie, a to v nadväznosti na zmenu všeobecne záväzných právnych predpisov alebo svojej obchodnej politiky. Poučenie je dostupné na webovom sídle Poskytovateľa služieb.
4.2 Poučenie bolo v tomto znení zverejnené na webovom sídle dňa 21.5.2025.
tu bude preklik na reklamačný poriadok
tu preklik na dokument vzorové odstúpenie od zmluvy
doplniť dátum, kedy sa text dá na web